søndag 10. april 2011

Ny blogg

Nå har jeg jobbet mye med digital tegning siden jeg fikk mitt bamboo tegnebrett til bursdagen. Jeg har kost meg masse med dette, og det har hvert over all forventning. I dag bestemte jeg meg for endelig å starte en ny blogg hvor jeg kan samle alle mine tegninger, inspirasjon og eventuelle tips. Er ikke så veldig dreven enda føler jeg, men innser jo at alle har sin måte å jobbe på. Jeg har som sagt bamboo tegnebrett, og bruker Photoshop til å tegnen i.

Jeg har alltid likt tegning, men med 3 unger og hus og hjem, er det et tiltak å dra frem tegneboka og blyantene, har også i det siste ikke klart å bli helt venn med verken papiret eller blyanten. Endten er papiret for grovt, og blyanten for bløt, så mine ønskede detaljer, forsvinner i smuss. Med det digitale mediaet har jeg muligheten til å fintegne mye mer, gå dypt i detaljene, lage hightlights uten at det blir smuss. Redigerer er blitt en lek, og uligheten er uendelige

Legger til sist ved detaljer fra min siste tegning, når jeg går slik i detaljer blir jeg enda mer frelst og storkoser meg med det jeg gjør. Jeg sitter og smiler og ler foran PC skjermen, og rett og slett storkoser meg. Håper jeg kan bli flink til å dele og jobbe enda mer med tegninger. Jeg kommer nok også til å åpne for å tegne for andre, men har ikke helt funnet ut alt hvordan jeg kan løse en slik handel

Enjoy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar